lördag 30 oktober 2010

Snö och jul

Så här såg det ut på min innergård när jag vaknade häromdagen.




Även om det inte var så mycket snö så räckte det till att väcka upp julkänslorna inom mig.
Hela dagen fick jag associationer till julen, julbak och julklappar och hela den fridfulla stämningen som brukar infinna sig i december. Det är nästan som om det luktar jul i luften.
Jag började tänka på fjolårets jul och undrade hur det skulle se ut i år.  Vilka ska jag fira med, vilka ska jag göra julchoklad till osv.

Här kommer ett litet julpyntstips som jag fick av miss C och som är min absoluta favoritpyntning (jag vill att alla grannarna på min våning ska göra likadant)


Enkelt. En rulle julpapper och stort snöre till rosett. Tejpa uppe och nere och skär ut hål för brevinkast och dyligt.
Alla tyckte det var jättefint förutom min bror som undrade vad det var för galning som bodde där och som sa att det var typiskt mig ;)

Jag längtar till julen!
Love/Sia

3 kommentarer:

  1. sjukt bra tips. ska jag göra i jul. kram /Anna-Pia

    SvaraRadera
  2. eller hur! Bästa jultipset från ingen mindre än Miss C.

    SvaraRadera
  3. förklara en sak:varför säger du alltid att du är tjock?!

    Du är verkligen vacker och smal!

    SvaraRadera