tisdag 5 oktober 2010

Martin och hans nya bil

Martin är en av mina närmaste vänner och jag vet inte vad jag skulle göra utan honom om jag ska vara ärlig. Jag tror inte att det finns ett enda tillfälle då han inte ställt upp när jag bett honom om hjälp och det kan vara allt från "Snälla Martin, kan vi inte åka till IKEA, jag vet att det e lönelördag men jag behöver verkligen nya glas idag" till "kan inte du komma ut och äta, jag får inte i mig någonting idag för jag mår för dåligt".
Marte ställer alltid upp för mig! 
(och om han någonsin funderar på att säga nej så kan han ju inte gärna göra det efter detta inlägg)..


Jag & Martin
Även då Martin är en man med många tillgångar så måste jag ändå säga att hans härligaste egenskap är humor och han tillåter att vi skämtar på hans bekostnad och jag kan säga att det blir en hel del av den varan.
Vid flera tillfällen har jag "roastat" Marte på hans FB-sida och den senaste slingan initierades av Marte själv då han helt oprovocerat efter flera månaders FB-tystnad klev ut som den lilla firestarter han är och fyllde sin status med konstaterandet Vindaloo!



Firestarter
 Det skulle han ju inte ha gjort! 10 minuter senare hade han 30 kommentarer på uttalandet som alla var av smädande karaktär då vi alla vet att han helst äter chicken tikka masala när han är på indisk restaurang och Lollo la till och med upp en länk från Findus reklam som handlar om sambandet mellan att äta chicken tikka och bära mjukisbyxor!

 
Louise men kallas för Lollo!
 Hur som helst så är Martin den perfekta gentlemannen som alltid kommer och hämtar en i bil vilket är väldigt skönt och vi ser alla bilen som en stor tillgång i vårat lilla gäng. Problemet är bara att bilen också ställt till det en del i Martes liv genom att dra polisens ögon till sig så han blir stoppad typ var och varannan dag.
Martin själv har aldrig riktigt förstått varför...



SAAB:en även kallad Ewke efter nummerplåten EWK
Vi i umgängeskretsen har tjatat på Martin om att han ska köpa en ny bil men det var inte helt enkelt att övertala honom för han trivdes verkligen med sin gamla SAAB men tillslut kom ändå dagen då han gjorde slag i saken.
Det var en glädjens dag när Martin drove up in a brand new BMW!



Nya bilen som av naturliga skäl får namnet Tappen


Martin och Anna-Pia i den nya bilen

Slutet gott allting gott!
Polisen är nöjd, Martins alla vänner är nöjda men framför allt så är Martin nöjd vilket är det viktigaste för han är såå värd att ha en fin bil.
Fina vänner som Martin är svåra att finna och jag önskar honom bara det bästa!

Love/Sia

6 kommentarer:

  1. vilka fina bilder på marte! kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jag kommer sakna den gamla bilen...

    SvaraRadera
  3. Frågan är nu hur länge Tappen kommer att klara sig utan att bli smädad? Ska se om det inte finns något schysst BMW- klipp på youtube....

    SvaraRadera
  4. Tappen kommer att klara sig så länge inte marte ställer till det. jag antar att det inte dröjer länge innan vi får krypa in genom bakluckan för att åka med

    SvaraRadera
  5. vilken fin hyllning, Han är klart värt det!

    SvaraRadera