onsdag 13 oktober 2010

Min schwester Katerina

Katerina är min 4 år yngre syster. (jag ska göra ett inlägg där ni får se hela syskonskaran någon dag, vi e rätt många). 
Jag har en tendens att ge folk smeknamn och det är ingenting jag tänker på eller planerar, det bara faller sig naturligt att börja kalla mina nära och kära för annat än vad de heter.

Katerina fick på ett tidigt stadium smeknamnet Schwester (syster på tyska, just in case).
Åren gick och varje gång jag träffade henne så sa jag, hej schwester!
När jag ser tillbaka så kan jag faktiskt minnas att hon alltid såg lite undrande ut när jag kallade henne detta, ni vet en sån där lång blick innan hon svarade något.
En dag efter typ 10 år så sa hon:

-Sia, det e en sak jag alltid undrat. Varför kallar du mig för Sylvester?



Katerina
Mmmmmm Gulligt!!!!!!
Love/Sia

3 kommentarer: