onsdag 22 september 2010

Snälla! Döda inte mina systrar!

Nej alltså på riktigt, inte nån av dem. Jag lovar, de förtjänar att leva allihopa!

Usch vad situationen har blivit jobbig nu när alla går ut på FB och bekänner sina politiska tillhörigheter! Jag har en stor familj och alla tycker olika och är dessutom väldigt bestämda i sina åsikter vilket har resulterat i att en syster ligger hemma med nerdragna persienner sen hon fick reda på att man hackat sig in i SD´s medlemsregister och att alla på den listan nu är officiellt mordhotade samt att en annan syster fått en personlig kommentar i sin blogg där man hotar att sprätta upp henne och hennes barn för att hon tar krafttag emot rasism. Gulligt!
Utöver det så krigar två av mina systrar på den enas vägg om vad som är vad och som om det inte vore nog så har jag familj som postar bilder av Jimmy Åkesson i SS uniform medan andra familjemedlemmar like:ar grupper som "jag är inte rasist men..." och "Moske Nej tack!".

(Hmm, wrong day to stop sniffing glue..)

 Som grädde på moset får jag (som jag antar att ni alla får) kärleksfulla sms vars syfte antagligen är att stärka den gemensamma kämparandan mot rasisterna i parlamentet, ni vet, sms.en som oftast avslutas med "de ska brinna i helvetet" .
Ni får ursäkta att jag inte svarar på dessa sms eller går med i era "radera alla SD.are från er vänlista" grupper men sanningen är den att jag tycker inte att någon ska brinna i helvetet och jag tänker inte "blocka" min familj oavsett vad de tycker. 
Visst, kalla mig feg, jag är den första att erkänna att modiga jag stoppar huvudet i sanden i den här situationen men alla med åsikter är någons familjemedlem och jag förstår att det är enkelt att säga att alla ska brinna när man lever i en värld där ens familjemedlemmar och vänner tycker likadant och röstar likadant men när den som ska brinna i helvetet är ett älskat ansikte, en älskad, fin liten lillasyster så är det inte riktigt så enkelt, tro mig.

Love/Sia

4 kommentarer:

  1. nej jag håller med dig Sia. Jag tänker inte låta politik förstöra relationer som är betydelsefulla för mig. (nu har jag inga sd'are i vänskapskretsen, men en och annan smygrasse som jag hoppas banka vett i)

    Men det är vansinnigt det här - att folk mordhotas över sina åsikter! VANSINNIGT! Det är en sak när man kallar varandra dumma i huvudet eller småtjaffsar men när man drar det så långt att människor inte vågar gå ut- ja då får man fundera på vad demokrati och framförallt åsiktsfrihet handlar om.

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker det är skrämmande faktiskt. Har tänkt på den där jävla David hela dan!
    Jag tycker absolut att man ska stå emot rasism ordentligt men man får se upp så man inte blir det man föraktar på vägen , , eller man, JAG menar jag förstås
    Love på dig Lady D. Ps, många tycker du ska anmäla, de blev jätteupprörda när de såg hotet!

    SvaraRadera
  3. Ja usch. Jag håller med om det där med åsikter. och även om de är rädda så är de någons son, någons pappa eller mamma osv. De kan inte dödas. Jag tror att det här speglar en solidaritet mot de som blir utsatta, invandrarna. Men samtidigt får man ju inte bete sig likadant.. hämnd är inte alltid bästa lösningen.
    KRam

    SvaraRadera
  4. Mmm jag tror absolut att det är nyttigt att få känna på de utsattas situation, känna rädslan. det får iallafall mig att bli mer ödmjuk och tänka till lite

    SvaraRadera