lördag 25 september 2010

The mind is willing but the flesh is weak

Tänkte bara följa upp gårdagens blogg om "Just idag är jag stark".
Jo tjena. Jag var hur stark som helst i ca två kvarter sen drabbades jag av trötthet och till råga på allt hade jag en alldeles för tjock jacka på mig så det var en varm och obehaglig liten utflykt vill jag säga.

Svettandes och flåsandes fortsatte jag ändå min promenad  och hamnade tillslut i jeansaffären där slagsmålet med the curvejeans eller va faan de nu hette tog de sista av mina krafter.
(Svettig, tjock, utmattad + stretch jeans är ingen bra kombination).
De passade inte! Universum hjälper till my ass. Vet inte vilken skit-självhjälpsbok jag läst det i. 

Hursomhelst så lyckades jag ta mig hem och slocknade på soffan där jag låg utslagen i flera timmar.
Utmattad betyder utmattad och det är bara att gilla läget. Men jag tänker fortsätta att ta tillfället i akt och vara konstruktiv när kraften kommer och även att driva på lite mer varje dag för att komma tillbaka i full styrka för som jag sa, om det inte går över idag så gör det ju det en annan dag.

Love/Sia

2 kommentarer:

  1. Meh! Köpte du inga?? Jag har oxå tänkt köpa ett par curvejeans..hur satt dem?? Kraaaaam Z

    SvaraRadera
  2. Jag tror att de med curve menade vältränad curve:)
    Fast jag ska ge dem en ny chans när jag orkar ta striden i provrummet...
    BTW, välkommen till kommentarsfältet Z

    SvaraRadera