fredag 24 september 2010

En svag latte tack.

- När du säger svag latte, menar du då att jag ska göra den på en halv enkel espresso eller vill du att jag gör den så som vi alltid gör den här, på en hel enkel espresso?

  Kaffegöraren talade väldigt långsamt och som de flesta andra kaffeförsäljare gör så uttryckte hon starkt att det var en jävligt dum begäran och att hon e såå jävla trött på alla jävla idioter som ska vara så jävla speciella med sitt jävla kaffe!!! Va? Komma in här och tro...

Ok, slappna av nu Lotta 22 år! Jag vill absolut inte uppfattas som dryg men skulle du kanske kunna finna dig i din plats här på jorden som just i denna sekund innebär att du har ett serviceyrke som just på det här  jobbet innebär att du är anställd för att ta emot kaffebeställningar, ta betalt och sen servera kaffet, ingenting annat. Hela jag-retar-mig-på kunderna-så- jag- håller- på- att -dö/kom-inte-in-hit-och-tro-att-du-ska-säga-till-mig-vad-jag-ska-göra-grejen är väldigt o-charmig och faktiskt totalt opassande.
Det var verkligen inte min mening att på något sätt utmana dig som person eller på annat sätt starta en maktkamp om vem som har den största kaffekunskapen. Seriously, jag ville faktiskt bara ha en svag latte.
Ett litet tips Lotta, nästa gång kan du svara;
På enkel?
Det räcker så, tro mig jag kommer att förstå att du syftar på mitt kaffe.

Love/Sia

2 kommentarer:

  1. Ha, ha.. Nästan lika ocharmigt som att servera möglig blåbärspaj, utan att skämmas! -Är den gammal? -Ja..

    SvaraRadera
  2. ha haa, ja det var roligt. Bra där lollò, det blir förstås ett inlägg!!!

    SvaraRadera