måndag 15 november 2010

En ful & en gul och ämnen som berör

Oftast så skämtar vi rätt friskt med varandra och har rätt kul men det som verkligen gör vårat gäng speciellt är att vi också vågar stanna upp vid djupa ämnen och prata om saker som berör, saker som är viktiga här och nu i livet och att vi vågar visa oss sårbara inför varandra.
Det e lite som jag menade med roasting-programmen, att det är roligt att skämta på alla sätt och även på varandras bekostnad men det behövs någonting mer för att det ska vara riktigt roligt och det är en känsla av trygghet, en anda av gemensam omsorg och kärleksfullhet.

Igår gick vi och åt på en gul och en ful eller om det var tvärtom.



Vi fick bordet uppe på loftet som är extra mysigt för det känns som om man har en restaurang för sig själv och vi kunde prata och skämta ostört.



Jag åt vårrullar till förrätt och denna fantastiska hummersoppa som innehåller stekt ägg, dumplings, jättenudlar och scampi!




Härliga detaljer också.



Ja, samtalen var verkliga och några av oss öppnade upp och delade med oss lite mer.




 Martin deklarerade att han läser min blogg i ren självbevarelsedrift och tyckte inlägget om att han kallat mig tonårskicker var orättvist då jag tydligen smädat honom precis innan han sa det.
Jag och Miryan valde att låtsas tro honom.




Vi pratade om vart vi befann oss i livet och det visade sig att en av oss hade lyckats med en stor personlig prestation det senaste året och vi andra lyssnade till hans historia fyllda av beundran och respekt.


Det var en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Vilka roliga namn en del restaurangägare lyckas få till!
    Härligt att sitta ett gäng och kunna slappna av i varandras sällskap!

    SvaraRadera
  2. jag blir lite avis, ja vill också ha ett gäng. saknar =) (det står att det är jonas som skriver men det är jag marika)

    SvaraRadera