måndag 8 november 2010

"förklara en sak:varför säger du alltid att du är tjock?! Du är verkligen vacker och smal! "

..kommenterade caucasian girl i ett blogginlägg.
Min första reaktion var att kolla om jag skrivit något om min vikt i det inlägget men det hade jag inte. Sen började jag tänka ut massa svar som skulle passa på kommentaren;
Jo, caucasian girl, det e så här att jag är väldigt tjock fast det syns inte alltid och sen e det ju så att jag är tjockare nu än på bilden du såg så jag är faktiskt väldigt väldigt tjock!! Bara så du vet, TJOCK!

Jag tänkte lite mer innan jag svarade, som tur var, och kom på att det var viktigare för mig att berätta att jag är tjock än att bli glad över hennes kommentar som jag ju faktiskt blev. Jag har gått upp i vikt och tror att jag gärna förekommer så att ingen annan ska säga att jag är tjock, jag måste liksom förklara att jag är medveten om detta så ingen tror att jag bara går om kring och är tjock utan att vara medveten om det. Anledningen är väl antagligen att undvika skräckscenarier som
 "herregud vad har hon tagit på sig? Vet hon inte att hon ser ut som en jättebakelse idet där"?


Men det är ju förstås dumheter att springa runt och kalla sig själv för tjock, det gör ju absolut ingen nytta alls. Jag skulle nog säga att det är en smula drygt dessutom att med mina 65....67? OK 71 kilon (jobbigt) springa runt och klaga på min vikt för visst jag skulle kunna vara smalare och jag skulle dessutom må bra av det men när jag, vi,  klagar på hur tjocka vi är så sätter det bara griller i huvudet på varandra om hur man ska se ut och det är svårt att bli nöjd med sig själv när kraven är så stora på perfektion och skönhet och dessutom så finns det alltid en tjockare tjej som blir ledsen av att höra det så jag slutar nu.

Jag tänker att under en livstid så har vissa av oss olika storlekar under olika perioder och i stället för att vara missnöjd och önska efter någonting annat så borde vi omfamna alla typer av utseende så nu ska jag försöka njuta av min kropp och mitt utseende precis som det är och ta till vara på det jag har istället för att tänka, när jag gått ner 5...7? OK 11 kilo så blir allt bra.

Caucasian girl, TACK!!!!

3 kommentarer:

  1. hahaha åååå ja känner igen mig därför skrattar jag
    detta eviga tjock eller inte tjock
    du är så vacker som någon någonsin kan bli

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte att du är tjock! puss

    SvaraRadera
  3. Jag ville kommentera, för jag har inte läst din blogg på väldigt, väldigt länge, & det känns som "varför inte" för när man har en komplimang att ge så kan man gott göra det.

    Nu vet jag inte huruvida du är tjock eller inte (din syster, Lady Dahmer, är tjock), men jag kan säga att jag tycker du har ett fint ansikte, du bryr dig om kläder & utseende (det tycker jag är jättepositivt, önskar att jag själv kunde bry mig mer) men det jag uppskattar MEST är ditt svenskbruk, hur löjligt det än låter!!

    Det här kommer låta skitdumt, men jag älskar när folk som ser ut som de inte är (hel)svenska använder uttryck som "griller i huvudet" & typ "det går (inte) an" (finns fler)... Ha det bra, synd att du inte skriver längre!!

    SvaraRadera