tisdag 2 november 2010

..fast idag går det verkligen inte an..

Jag tycker att jag borde vant mig vid nu men det har jag inte. En dag av frihet och lyckokänslor följs nästan alltid av en dag i mörker.
Hela dagen har varit sorgsen, ensam och sorgsen.
Det känns tungt i bröstet och jag saknar och önskar återigen att det vore annorlunda.

Jag försöker vara försiktig med tankarna på det annorlunda för de leder mig ofta in i illusionens och förnekelsens värld där konsekvenserna bleknar bort till förmån för romantiseringen. Det leder mig ofta till att vilja försöka igen fast den största delen av mig är arg och sårad och vet att det inte är till någon nytta, att det aldrig leder till någonting gott.

Jag kommer ihåg mig själv som en stolt kvinna men får inte fatt i den delen av mig själv nu. Jag drunknar i min egen förnedring och lyckas inte ta mig upp. Det känns som att ingenting längre spelar någon roll, att det är meningslöst att kämpa för det brustna hjärtat vinner alltid tillslut med sitt rop efter kärlek och försoning och smular sönder det jag precis börjat bygga upp.

Det är hoppet som förgör. Det där förbannade jävla hoppet som vägrar inse sig besegrat, som vägrar lägga sig ner och dö bara dö en gång för alla dö och låta mig vara ifred.

Jag vill leva mitt liv fritt från den här lamslående smärtan. Jag vill leva och utvecklas och njuta av världen och jag vill skriva min framtid istället för att bara önska efter saker som inte finns och på så sätt sitta fast i min egen historia.

Nej, idag går det verkligen inte an.

3 kommentarer:

  1. Du sätter ord på vad jag känner inom mig... Det känns nånstans skönt att veta att andra oxå mår som jag gör vissa dagar. att jag inte är ensam om det. Hoppas du tar det på rätt sätt.

    Men jag gillar din blogg, gillar ditt sätt att skriva och beröra och kunna förmedla känslan av det du känner. Mvh Joelene // wwww.klagainte.se

    SvaraRadera
  2. ... läs min kommentar på ditt förra inlägg ... det är nu det är som mest aktuellt!

    SvaraRadera
  3. Joelene- tack för din kommentar. Jag håller med om att det känns bättre när man vet att man inte är ensam om sina dilemman. Vi är många som lider av precis samma sak har jag märkt. Trodde bara det var jag.

    Fredrik!! Ja, jag läste din kommentar på förra och du har rätt, jag e mer sansad nu än jag varit förut fast känslor kommer och går, idag e det bättre igen. Bergochdalbana men den slutar ju såklart nån gång.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera